Nový Opel Combo Van vyjíždí na tuzemský trh

Opel přináší na český trh už 5. generaci svého kompaktního multifunkčního lehkého užitkového modelu Combo.

Jako skříňová dodávka byl Opel Combo Van vyvíjen s ambicí poskytnout nejnižší provozní náklady v segmentu, a to především díky nové architektuře, optimalizovanému prostorovému uspořádání mechanických komponentů a jedinečným technologiím. Proto Combo Van nové generace představuje oproti předchozí verzi obrovský skok vpřed.

Cena nového Opelu Combo Van začíná na 295 900 CZK bez DPH. Ve standardní výbavě základního modelu Combo Van 1.5 CDTI 55 kW/75 k nechybí systémy ESP, TCPlus, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, výškově a podélně nastavitelný volant, neprosklené asymetrické zadní dvoukřídlé dveře, 6 kotvicích bodů v nákladovém prostoru nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka…

Nový Opel Combo Van je dostupný ve standardní délce 4,40 metru, v delší verzi XL délky 4,75 metru a také jako prostorný model se zdvojenou kabinou Crew Cab s pěti sedadly a nákladovým prostorem odděleným pevnou stěnou.

Nová kompaktní dodávka Opel překonává většinu svých konkurentů objemem nákladového prostoru až 4,4 m3, užitečným zatížením až 948 kg (bez řidiče) a maximální přepravní délkou do 3440 mm pro podlouhlé předměty a materiál. Zásadní výhodou je, že šířka nákladového prostoru mezi podběhy kol je dostatečná pro naložení dvou europalet na šířku, což nezvládne téměř žádný konkurent. A zvlášť dlouhé předměty (např. prkna) lze naložit i nastojato díky výklopné klapce v zadní části střechy nákladového prostoru.

Opel Combo Van nové generace přináší i jedinečný prvek vybavení v tomto segmentu: Indikátor přetížení1, který stlačením tlačítka umožňuje řidiči, aby se přesvědčil, že vozidlo není přetížené.

Kromě toho nový Opel Combo Van přichází s dalšími inovativními technologiemi. Může být vybaven až 19 asistenčními systémy usnadňujícími jízdu, manévrování, přepravu nákladu a zvyšujícími bezpečnost i komfort posádky. Volitelný prostorový kamerový systém Surround Rear Vision1 podporuje řidiče a výrazně zlepšuje výhled ze skříňové dodávky nebo plně naloženého vozidla. Combo může být vybaveno i novým asistenčním systémem na ochranu boků Flank Guard s ultrazvukovými senzory, který pomáhá předcházet odření karoserie při manévrování ve stísněném prostoru.

Zákazníci, jejichž pracoviště vyžaduje zlepšenou trakci v blátě, písku nebo sněhu, si mohou Combo s pohonem předních kol vybavit systémem elektronické regulace trakce IntelliGrip a tzv. "Výbavou pro staveniště". Ta zahrnuje zvětšenou světlou výšku o 30 mm, kola většího průměru, tvrdší stabilizátory vpředu a vzadu a zadní pružiny s variabilní charakteristikou. Nejmodernější systémy infotainmentu, kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto zaručují, že řidiči snadno najdou cestu do nejvzdálenějších lokalit.

Přepravní kapacita jako u velkého vozu

Nové Combo bylo vyvinuto na bázi zcela nové architektury koncernu PSA. Combo Van je na výběr v různých verzích, umožňujících všestranné využití

  •  Standardní verze s délkou 4,40 m s rozvorem 2785 mm, užitečným zatížením až 948 kg (bez řidiče) a objemem nákladového prostoru 3,3 až 3,8 m3, do kterého se dají pohodlně uložit předměty s délkou do 3090 mm. Zákazníci, kteří potřebují přepravovat ještě delší věci, si mohou objednat Combo se vzhůru výklopnými dveřmi nákladového prostoru a praktickou klapkou ve střeše
  • verze XL s délkou 4,75 metru s rozvorem 2975 mm a objemem nákladového prostoru do 4,4 m3, která může převážet pracovní vybavení s délkou do 3440 mm.

Nakládání rozměrných předmětů přes dvoukřídlé zadní dveře usnadňuje malá výška nakládací hrany pouhých 580 mm nad zemí. Šířka nákladového prostoru mezi podběhy kol je dostatečná pro naložení dvou euro-palet vysokozdvižným vozíkem, a to i do krátké verze. Konstruktéři dbali i na bezpečné upevnění nákladu: Šest upevňovacích ok na podlaze a další čtyři volitelné na bočních stěnách v poloviční výšce umožňují bezpečné zafixování nákladu.

Důležitým bezpečnostním prvkem je indikátor přetížení1, který je novinkou v užitkových modelech značky Opel. Systém vybavený senzory měří hmotnost nákladu naloženého do vozidla. Bílá LED signalizuje řidiči moment, kdy hmotnost nákladu překročí 80 procent povoleného užitečného zatížení. A pokud je tato limitní hmotnost překročena, rozsvítí se oranžové světlo se symbolem vykřičníku.

Nový Opel Combo Van ve verzi Crew Cab umožňuje kombinovanou přepravu osob a pracovního vybavení. Má 5 sedadel v kabině (včetně řidiče), nákladový prostor oddělený pevnou stěnou. V případě potřeby lze zadní lavice sklopit a otevřít dvířka v dělicí stěně, takže velmi dlouhé předměty lze posunout až po sedadlo spolujezdce.

Technologie a komfort osobního automobilu

Nový Opel Combo Van si přináší nejmodernější technologie, často jedinečné v celém segmentu. Úroveň komfortu posádky prakticky odpovídá osobní verzi Combo Life.

Inovativní asistenční systémy jako Surround Rear Vision1 zaručují vynikající výhled řidiče a usnadňují jízdu, zejména s plně naloženým vozidlem. V takovém případě zprostředkovávají výhled pouze vnější zpětná zrcátka. Po zařazení zpátečky se obraz couvací kamery zobrazuje na barevném displeji s úhlopříčkou 5 palců, spolu s pomocnými vodícími čarami, usnadňujícími manévrování. Při jízdě vpřed systém zobrazuje na displeji oblast ve vzdálenosti 4 až 30 metrů za vozidlem. Druhá kamera1 namontovaná ve vnějším zpětném zrcátku na straně spolujezdce zlepšuje celkový přehled kolem vozidla. Po zapnutí směrových světel na straně spolujezdce se na displeji zobrazí obraz této kamery, což eliminuje mrtvý úhel a tím významně přispívá ke zvýšení bezpečnosti všech účastníků provozu.

Kromě toho novinka přichází i s dalšími asistenčními systémy, jejichž nabídka je na trhu unikátní:

  • Protikolizní výstražný systém Forward Collision Alert s rozpoznáváním chodců a funkcí automatického nouzového brzdění Automatic Emergency Braking
  • Asistenční systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu Lane Keep Assist
  • Asistenční systém pro sjíždění ze svahů Hill Descent Control
  • Funkci automatického přizpůsobení rychlosti Intelligent Speed ​​Adaptation
  • Adaptivní tempomat Automatic Cruise Control
  • Systém rozpoznávání únavy řidiče Driver Drowsiness Alert
  • Rozeznávání dopravních značek Traffic Sign Recognition

Konektivitu zajišťují systémy infotainmentu nejnovější generace. Systémy Multimedia Radio a Multimedia Navi Pro, kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto, se dají pohodlně ovládat pomocí vysoce umístěného barevného dotykového displeje s úhlopříčkou 8 palců. Špičkový integrovaný navigační systém má digitální mapy celé Evropy, které může zobrazovat trojrozměrně (3D), přičemž zobrazuje i aktuální dopravní informace v datové podobě, vysílané přes TMC (Traffic Messaging Channel), takže řidič si může vždy zvolit optimální trasu na cestě k zákazníkům a vyhnout se dopravním zácpám.

Komfort řidiče během jízdy dále zvyšují prvky jako vyhřívaná přední sedadla a vyhřívaný volant - jedinečný prvek v tomto segmentu a typický pro značku Opel. A posádka si může zachovat chladnou hlavu i během nejžhavějších dní díky dvouzónové automatické klimatizaci.

Vitální a úsporné motory

Nový Combo Van nedělá kompromisy v oblasti požitku z jízdy. Proto portfolio živých a úsporných zážehových a vznětových motorů (spotřeba paliva: město 4,1-6,9 l/100 km, mimo město 3,8-5,2, kombinovaná 3,9-5,8 l/100 km, kombinované emise CO2 104-133 g/km) poskytuje odpovídající jízdní výkony. Moderní celohliníkové motory 1.5 Diesel a 1.2 benzin plní limity přísné emisní normy Euro 6d-TEMP, která poprvé zohledňuje také měření emisí v reálném provozu RDE (Real Driving Emissions).

Špičkovým motorem je nový vznětový čtyřválec 1.5 Diesel o výkonu 96 kW (130 k), vybavený systémem Start/Stop a přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek (spotřeba paliva4: město 4,1-4,9 l/100 km, mimo město 4,1-4,4 l/100 km, kombinovaná 4,4-4,6 l/100 km, kombinované emise CO2 116-123 g/km). Motor dosahuje maximálního točivého momentu 300 Nm již při nízkých otáčkách 1750/min a standardně se montuje se 6-stupňovou manuální převodovkou. Combo Van zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy.

Motor 1.5 Diesel má zvlášť propracovaný systém čištění výfukových plynů. Zahrnuje oxidační katalyzátor/absorbér NOx, vstřikování AdBlue, katalyzátor pro selektivní katalytickou redukcí SCR (Selective Catalytic Reduction) a filtr částic - které jsou sdruženy do kompaktní jednotky, umístěné blízko motoru. Absorbér NOx funguje jako katalyzátor při studeném startu a zachycuje oxidy dusíku v době, dokud katalyzátor SCR nedosáhne provozní teploty.

Kromě toho může být Opel Combo Van vybaven i nejmodernější 8-stupňovou automatickou převodovkou. Tato nová převodovka je k dispozici pro nejsilnější vznětový motor s výkonem 96 kW (130 k). Spotřeba paliva4: město 4,5-4,7 l/100 km, mimo město 4,1-4,4 l/100 km, kombinovaná 4,3-4,5 l/100 km, kombinované emise CO2 113-119 g/km). Vyznačuje se jemným řazením a přispívá ke snížení spotřeby paliva i emisí.

Dále může být Opel Combo Van poháněn motorem 1.5 Diesel o výkonu 75 kW (102 k) se systémem Start/Stop (spotřeba paliva4: město 4,2-4,6 l/100 km, mimo město 3,8-4,1 l/100 km, kombinovaná 3,9-4,3 l/100 km, kombinované emise CO2 104-114 g/km) a základním motorem o výkonu 56 kW (75 k). Spotřeba paliva4: město 4,7-4,9 l/100 km, mimo města 3,9-4,0 l/100 km, kombinovaná 4,2-4,4 l/100 km, kombinované emise CO2 110-115 g/km. Oba motory se montují s 5-stupňovou manuální převodovkou a dosahují maximálního točivého momentu 250 Nm, resp. 230 Nm při otáčkách 1750/min.

Zákazníci, kteří preferují zážehové motory, si mohou Opel Combo Van objednat s motorem 1.2 Direct Injection Turbo o výkonu 81 kW (110 k). Spotřeba paliva4: město 6,3-6,9 l/100 km, mimo město 5,0-5,2 l/100 km, kombinovaná 5,5-5,8 l/100 km, kombinované emise CO2 125-133 g/km. Kompaktní a efektivní turbodmychadlem přeplňovaný tříválec s přímým vstřikováním paliva je vybaven systémem Start/Stop a 6-stupňovou manuální převodovkou. Dosahuje maximálního točivého momentu 205 Nm při nízkých otáčkách 1750/min a Combo Van zrychluje z 0 na 100 km/h a z 80 na 120 km/h za přibližně 12 sekund.

Pro maximální snížení emisí částic má zážehový motor filtr tuhých částic GPF, který je umístěn ve výfukovém potrubí blízko motoru. Tato konstrukce umožňuje optimalizovanou oxidaci částic zachycených ve filtru.

V nabídce je také turbodiesel 1.6 CDTI, který se nabízí ve dvou výkonových variantách: 55 kW (75 k) a 73 kW (99 k). Tyto spolehlivé čtyřválce, plnící normu Euro 6.1, jsou propojeny s manuálními 5-stupňovými převodovkami. Spotřeba (NEDC) základního motoru 1.6 CDTI 55 kW (75 k) činí: město 4,8-4,9 l/100 km, mimo město 3,9-4,1 l/100 km, kombinovaná 4,3-4,4 l/100 km, kombinované emise CO2 111-114 g/km.

Výkonnější varianta 1.6 CDTI 73 kW (99 k) má parametry: město 4,6-4,9 l/100 km, mimo město 4,0-4,3 l/100 km, kombinovaná 4,2-4,6 l/100 km, kombinované emise CO2 109-119 g/km.

1 Očekávaná dostupnost v polovině roku 2019.
2 Aktivní do 10 km/h.
3 Pracuje automaticky v rozsahu rychlostí od 5 km/h do 85 km/h. Při rychlosti od 0 do 30 km/h je zpomalení pro snížení rychlosti nárazu 0,9 g. V rozsahu rychlostí od 30 do 85 km/h systém brzdí na maximálně 22 km/h. Od této hranice musí řidič brzdit sám, aby snižoval dále rychlost.
4 Hodnoty podle WLTP přepočítané na NEDC pro účely porovnání