Nový Opel Mokka

Elektrický, bezemisní, energický: To je nový Opel Mokka!

Německá automobilka právě představuje první snímky druhé generace svého kompaktního bestselleru. Novinka umožňuje zcela bezemisní jízdu, což je výhodné pro pohyb v městských centrech, a zároveň garantuje bezpečnou dálniční jízdu.

„Nový Opel Mokka kompletně změní vnímání naší značky,“ říká šéf německé automobilky Michael Lohscheller. „Mokka posouvá design Opelu do dalšího desetiletí. Ztělesňuje všechny atributy, na kterých stojí tradice automobilky Opel: Je hravá, hospodárná a inovativní v každém ohledu. Dokonale ukazuje charakter vozů Opel – je vzrušující, dostupná a německy precizní. Jde o první model značky Opel, který se hned od uvedení na trh bude nabízet v elektrické verzi – to je jasný důkaz, že Opel stojí za svou vizí stát se elektrickou značkou.“

I přes maličko delší rozvor (+2 mm) je nový Opel Mokka o 12,5 cm kratší než Mokka předchozí generace, nabízí však dostatek prostoru pro pětici pasažérů a má přibližně stejně velký zavazadlový prostor (objem až 350 litrů). Při délce jen 4,15 m se s novým modelem snadno manévruje a parkuje i v hustém městském provozu.

Design nové Mokky charakterizují krátké převisy karoserie a široce rozkročení silueta. Novinka je prvním modelem své značky, který představuje zcela novou „tvář“ Opelu, tzv. Opel Vizor, a čistě řešený plně digitální kokpit Opel Pure Panel. Doširoka protažený přístrojový panel integruje dva velkoplošné displeje, přičemž ten hlavní před řidičem má rozměr 12“. Návrháři interiéru pečlivě řešili rozmístění všech ovladačů, hlavní důraz byl kladen na to, aby se řidič nemusel riskantně proklikávat složitým menu palubního infotainmentu.

Nový Opel Mokka dokládá tradici své značky v zavádění inovativních technologií z vyšších segmentů do vozů dostupných nejširšímu spektru zákazníků. Jde například o vyspělý adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) s funkcí Stop & Go, který umožňuje pohodlnou jízdu i v hustém provozu bez nutnosti neustále brzdit a znovu se rozjíždět: Elektrická Mokka-e dokáže „plout“ v proudu dalších vozidel bez zásahů řidiče.

Systém aktivního udržování jízdního pruhu samočinně udržuje Mokku ve středu jízdního pruhu.

Mokka si dostala vyspělé neoslňující adaptivní LED matrixové světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy, což je v této kategorii unikátní prvek. Všechny Mokky mají vpředu i vzadu standardně LED světla, elektrickou parkovací brzdu i systém čtení dopravních značek. K dispozici je rovněž panoramatická 180-stupňová záďová kamera.

Nový Opel Mokka je postavený na nové verzi multienergetické platformy CMP (Common Modular Platform), která dává konstruktérům značnou volnost a dovoluje zástavbu elektromotoru i spalovacích motorů. Velký důraz byl kladen na snížení hmotnosti – nový model je až o 120 kg lehčí než předchozí generace a přitom jeho karoserie v elektrické verzi má o 30 % vyšší torzní tuhost. Výhody jsou zjevné: Mokka spotřebuje v provozu méně energie, přičemž je velmi dynamická a dává řidiči spoustu radosti.

Poprvé v historii značky Opel bude nová Mokka hned od počátku k dispozici v elektrické verzi. Elektromotor dává výkon 100 kW (136 k) a jeho maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 260 Nm (který je k dispozici prakticky okamžitě po rozjezdu).

Řidič může navolit jeden ze třech jízdních režimů: Normální, hospodárný režim Eco a dynamický režim Sport. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h, což šetří energii uloženou v 50 kWh baterii. Rychlonabíjecí stejnosměrný systém 100 kW umožní nabití baterií 80 % kapacity během pouhých 30 minut. Dojezd nové Mokky-e činí až 322 km (WLTP1, režim Normal). Novou Mokku-e lze dobíjet i z domácí sítě (jednofázově i třífázově) nebo z wallboxů. Na baterie se poskytuje osmiletá záruka.

Nová Mokka se u prodejců automobilů Opel objeví na samém začátku roku 2021. V nabídce budou samozřejmě i verze se zážehovými a vznětovými motory.

Nová tvář automobilů Opel a čistě řešený kokpit

Jedením ze zajímavých detailů nové Mokky je už její označení: Jako první Opel má své jméno vyvedeno po celé šířce zadních partií, přičemž zaujme i technicistní font písma. Mokka na první pohled upoutá i robustním a dynamickým stylingem, který těží především z krátkých převisů karoserie (mínus 61 mm vpředu, mínus 66 mm vzadu) a větší šířky (plus 10 mm vpředu). Designerskou tečku tvoří originální osmnáctipalcová kola.

Mokka nové generace je rovněž prvním modelem své značky, který ukazuje novou „tvář“ německé automobilky. Tým vedený šéfdesignerem Opelu Markem Adamsem připravil nezaměnitelnou masku, která dostala název „Opel Vizor“. Designéři se inspirovali ve vzhledu integrální motocyklové přilby a jejího krytého hledí. Čelní maska Mokky perfektně integruje gril chladiče, světlomety a logo značky do jediného modulu – Vizoru – který tak definuje tvář všech budoucích Opelů.

Stylisté čerpali z designerské tradice značky Opel, a tak je ve ztvárnění čelních partií nové Mokky zřetelně cítit odkaz legendárního Opelu Manta první generace. Nová Mokka tedy dostala nezaměnitelný široký a štíhlý gril chladiče se zdvojenými světlomety – vše zasazeno do černého podkladu a orámováno tenkou chromovanou lištou. Žádné nadbytečné dekory neruší čistě řešenou příď. Střední části dominuje známý symbol blesku – logo automobilky Opel. Vše vypadá čistě, dokonale precizně a technicky.

Ve stejném duchu se nese i interiér, kterému dominuje stylisticky čistě řešený přístrojový štít Pure Panel, který rozvíjí téma Opelu Vizor. Dominantními prvky jsou dva velké displeje 10“ a 12“, přičemž hlavní displej je přikloněný k řidiči. Výdechy ventilace jsou dokonale integrovány do povrchu palubní desky. Podobně čistě řešená je i středová konzole, což je zásluha především elektrické parkovací brzdy a nově řešeného voliče jízdních režimů. Všechny další ovladače a moduly jsou integrovány do interiéru vozu.

Opel Mokka e 2R

Špičkové světlomety a asistenční systémy

Nový Opel Mokka vnáší do svého B-segmentu řadu špičkových systémů a technologií, které byly až dosud vyhrazeny pouze luxusním vozům. Opel je lídrem na poli osvětlovacích technologií, a proto všechny Mokky dostaly nejmodernější LED světla. Na samé špičce přitom stojí adaptivní světlomety IntelliLux LED Matrix s celkem 14 LED segmenty. Podobné světlomety dostaly už modely Insignia, Astra a nová Corsa. Led matrixové adaptivní světlomety umožňují stálou jízdu na dálková světla, přičemž ale nehrozí oslnění ostatních řidičů.

Komfortní a ergonomická sedadla

Opel si v posledních letech získal renomé za svá komfortní a ergonomická sedadla. Pro novou Mokku jsou připravena ergonomická sedadla se šesti nastavitelnými parametry. Zájemci si mohou objednat buď sportovní sedadla s čalouněním Alcantara i klasická sedadla s koženým čalouněním. Špičkou nabídky jsou vyhřívaná perforovaná sedadla s masážní funkcí.

Pasažéři nového Opelu Mokka mohou dobíjet své mobilní telefony (v závislosti na modelu) i bezdrátově ve schránce ve středové konzoli. Nový infotainment doplňuje obraz Mokky jako technologicky špičkového vozu – vrchol představují systémy Multimedia Radio a Multimedia Navi se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem, systém Multimedia Navi Pro má 10-palcový barevný dotykový displej. Monitory jsou integrovány do palubního panelu Pure Panel a v zorném poli řidiče.

Palubní infotaiment je kompatibilní se systémy Apple CarPlay i Android Auto a umožňuje hlasové ovládání. Nová Mokka využívá služby OpelConnect. Navigace LIVE2 s informacemi v reálném čase, přímé spojení na asistenční službu pro případ poruchy a nouzové volání eCall dělají cesty s novou Mokkou ještě příjemnější a bezpečnější. Pokud se při kolizi aktivují airbagy nebo předpínače bezpečnostních pásů, systém nouzového volání eCall samočinně kontaktuje lokální centrum záchranných složek.

Opel Mokka e 3R